תכנון חתונת יום בטבע

חושבים להתחתן בחיק הטבע, על רקע נוף מרהיב ועם שמש מלטפת ובריזה נעימה? אם הפנטזיה הזו נשמעת לכם כמו רעיון טוב, כדאי שתדעו איך לעשות את זה ותקראו את המאמר הבא שיסייע בתכנון ובהפקה. מזל טוב!

חתונה ביום שישי בצהריים היא לא המצאה ישראלית. עם זאת, נדמה שדווקא בארץ הקודש יש לחתונות כאלה ערך מוסף: רובנו מעדיפים להגיע לחתונה קלילה ואינטימית רגע לפני כניסת שבת, החתן והכלה מנצלים את התזמון המדויק כדי להרוויח שקיעה וגם תנאי האקלים ומזג האוויר הנוח משחק תפקיד חשוב.

 

מצד שני, הפקת חתונת יום שונה מהאופן שבו מתכננים אירוע רגיל. בנוסף, יש הבדל בין חתונת טבע בקיץ לבין חתונות דומות בעונות המעבר או בחורף. אז כדי להפוך את הפנטזיה למציאות עם חתונה ביום שישי, חייבים להקפיד על מספר כללי מפתח.

 

שלב ראשון: בחירת המקום המתאים

חתונה ביום שישי היא רעיון מוצלח רק אם בוחרים את המקום המתאים. אין טעם למשל לבחור אולם סגור, מנוכר וממוזג שבו בכלל לא מרגישים את תנאי האקלים ואף אחד מהאורחים לא נהנה מהשמש המלטפת והבריזה הנעימה שבדרך כלל יש ביום שישי בצהריים. לכן, עדיף לסנן החוצה את האולמות הסטנדרטיים ולהתמקד בגן אירועים פתוח עם גינה פסטורלית ואותנטית.

 

המקום המתאים עבור חתונת יום צריך להיות נגיש לאורחים בכל הגילאים. שווה לחשוב מראש איך אורחים מבוגרים או שומרי מסורת יתפסו הזמנה אל חתונה ביום שישי, ולנסות להקל עליהם על לוקיישן נוח שקל להגיע אליו ברכב פרטי או בהסעה מסודרת. בהפקת חתונה יום שישי דורש כאמור התאמות, אז עדיף להתכונן לשיקולים האלה בצורה מסודרת ולא ברגע האחרון.

 

החלטה האם ממשיכים את האירוע עד הערב או מפסיקים עם כניסת השבת דורשת גם היא תיאום מוקדם מול בעלי המקום. בעת השוואה בין סוגים שונים של מקומות לחתונה בטבע בימי שישי, צריך לברר לגבי הגבלות כאלה ולתכנן סביבן את האירוע המלא.

 

שלב שני: עיצוב האולם, קבלת הקהל והחופה

הפקת חתונת יום דורשת הקפדה יתרה על עיצוב חלל הפנים והחוץ. זה מתחיל בקבלת הפנים סביב חתונת טבע בקיץ שחייבת להתקיים במקום מקורה, מוצל ונעים, אך כולל גם את המיקום המדויק של החופה. במהלך עיצוב האולם ותכנון האירוע, צריך גם להביא בחשבון שיקולים של לוח זמנים כדי להגיע למצב שבו חתונה ביום שישי לא מתעכבת יתר על המידה ופוגעת בציבור שומרי המסורת או הדתיים.

 

היתרון של חתונת יום הוא שהאורחים מגיעים באווירה קלילה ונעימה יותר. אם לא מעוניינים בזה, צריך לדאוג לרשום במפורש על ההזמנה מהו קוד הלבוש ומה החתן והכלה מעדיפים לראות סביבם. זה כמובן חשוב לכל סוגי האירועים, אם במהלך חתונה ביום שישי השיקולים הללו הופכים להיות עוד יותר קריטיים.

 

שלב שלישי: תאורה והגברה

השלב האחרון של תכנון חתונה ביום שישי בצהריים כולל התייחסות לדברים הקטנים שעושים הבדל גדול – כמו תאורה והגברה. מבחינת תאורה, צריך לזכור שבערב היא דומיננטית מאוד אבל לאורך היום היא חסרת משמעות. מצד שני, אפשר בהחלט להשקיע באלמנטים דקורטיביים טבעיים שמתכתבים עם התאורה הטבעית של אור השמש: פרחים, דקורציה מעץ, צבעים בהירים לגווני המפות על השולחנות וכן הלאה.

לבסוף, יש את נושא התאורה: אירוע במקום פתוח דורש הגברה שונה בהשוואה לאולם סגור. כדי ללכת על בטוח ולא להתאכזב, בוחרים מקום מסודר שמיועד לאירועי יום ויש בו מערכת הגברה מתוחכמת.